About

Follow Blog? Sini.



About me

16 Dec 2011

Lemah.


Pernah rasa diri kau tak guna tak? Ini lah benda yang aku rasa sekarang.

Pernah rasa diri macam dipergunakan tak? Ini lah yang aku rasa sekarang.

Pernah rasa rimas dengan orang sekeliling?
Pernah rasa cemas bila orang pandang kau?
Pernah rasa lemas dengan orang ramai?

Semestinya pernah. Kalau tak pernah, kau bukan manusia.

Gambar langsung takda kena mengena. Ahaks.



Okay back to the story.

I bet semua orang pernah menangis time nak tidur.
Time nak tidur tu lah sebenarnya kita banyak berfikir. Terlalu banyak berfikir. Overthinking.

Nak tahu tak?
Orang yang kuat tu lah sebenarnya lemah. Muka biasa, hati? Luar biasa.
Orang tu lah yang tahan segalanya, pendam semuanya. Pedih.

Senang nak cakap ayat "stay strong, harap bersabar, move on." Tapi susah nak praktikkan ayat tu.
It hurts actually. Aku taknak dengar ayat "be strong" sebab aku memang dah lama pretend to be strong.

Mungkin nampak kuat, tapi sebenarnya lemah.
Kadang kadang kita ego sangat nak tunjuk bahawa kita lemah.
Kadang kadang kita ego sangat nak mintak maaf.
Kadang kadang kita ego sangat nak maafkan orang.

Aku manusia yang lemah.

Tolong lah faham.






0 comment.:

Post a Comment